Visa urval

Lediga tjänster


Hållbarhets- och säkerhetsansvarig

Som hållbarhets- och säkerhetsansvarig är du vår specialist för hållbarhets- och säkerhetsfrågor. Det innebär att offensivt leda bolagets strategiska utveckling inom båda områdena. Som specialist är det viktigt att du driver utvecklingen framåt samtidigt som du är duktig på att kommunicera, stötta och engagera våra medarbetare i hållbarhetsfrågor. Att bevaka ny lagstiftning, samordna och vidareutveckla organisationen inom hållbarhet och säkerhet är av stor vikt för bolaget. Du rapporterar till Chef hållbarhet/digitalisering och kommer att ha nära samarbete med såväl vår företagsledning som våra övriga avdelningar.

Vi erbjuder

Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och de gamla husen är ofta spännande utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.

Kvalifikationer och bakgrund

Du har dokumenterad erfarenhet av hållbarhets- och säkerhetsarbete, gärna med koppling till bygg- och fastighetsbranschen. Du bör ha relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper. Du är en god kommunikatör med förmåga att inspirera och få med dig andra. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, analytisk och resultatinriktad samt är bra på att samarbeta. Det är av största vikt att du tycker om och stimuleras av arbete med kundfokus, såväl mot de interna som de externa kunderna. Du har hög social kompetens och är duktig på att implementera goda idéer inom dina områden.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 21 april 2020. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg, 0763-17 07 41.

Välkommen med din ansökan!

Driftchef

Gillar du variation? Hos oss är inget hus det andra likt. Som driftchef kommer du att leda avdelningen för drifttekniker och energiingenjör. I tjänsten ingår både personal- och ledaransvar samt ekonomiskt ansvar. Du ska på ett engagerat, målinriktat och kommunikativt sätt både leda och utveckla avdelningen med tydligt kundfokus. Du kommer också att ha ansvar för samordning av bolagets övergripande driftfrågor, du rapporterar till VD och ingår i företagsledningen.

Du har stort intresse för driftoptimering och energieffektivisering – det är du som ska du leda utvecklingen och driva bolagets arbete med de högprioriterade frågorna.

Vi arbetar målfokuserat och efter tydliga värderingar. Som driftchef hos oss har du ett kvalitets- och miljöansvar samt arbetsmiljöansvar. Vi har ett kvalitetsledningssystem och arbetar med att ständigt förbättra våra processer och arbetssätt och det är viktigt att du ser till helheten i verksamheten och bidrar med din erfarenhet för att vi tillsammans ska lyckas.

Vi erbjuder

Higab erbjuder ett intressant och omväxlande arbete fullt av utmaningar och möjlighet att arbeta med några av Göteborgs mest kända och karaktäristiska hus. Higab har ett mycket varierat fastighetsbestånd med en stor del kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Driftavdelningen arbetar nära vår serviceavdelning som består av servicechef, 14 servicetekniker och fyra tekniska förvaltare med flera.
Den här tjänsten passar dig som vill arbeta i en positiv företagskultur med fantastiska kollegor där vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, där vi bryr oss, arbetar tillsammans och tänker nytt.

Kvalifikationer och bakgrund

Du har erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen med inriktning på drift i fastigheter. Du bör ha relevant högskoleutbildning gärna ingenjörsutbildning eller motsvarande kunskaper. Det är bra om du har haft personal- och resultatansvar och har goda ledaregenskaper. Du är en god kommunikatör med förmåga att inspirera och få med dig andra. För att framgångsrikt utveckla bolagets drifts-process är det viktigt att du har helhetssyn, analytisk förmåga, hög social kompetens och gillar förändringsarbete. Vi förutsätter att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 april 2020. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg, 0763-17 07 41.

Välkommen med din ansökan!

Strategi- och kommunikationschef

För att följa och stödja verksamhetens utveckling söker vi nu en Chef för strategi och kommunikation. Tjänsten har helhetsansvar för bolagets kommunikation och varumärke och ansvar för att driva den strategiska utvecklingen av bolaget.

Du ingår i företagsledningen, jobbar nära VD och har självständigt ansvar för att utveckla bolagets arbete med strategi och kommunikation. Du ansvarar för övergripande kommunikationsplanering och mediekontakter. Du driver bolagets strategiska målarbete och utveckling av våra KPIer. Du har budget- och resultatansvar.

Du leder och utvecklar din grupp med två kommunikatörer där du anger riktning, stöttar och prioriterar arbetet utifrån bolagets perspektiv. Att utveckla bolagets kommunikation i digitala kanaler med fokus på employer branding och vårt varumärke är av stor vikt. Du och din avdelning har tätt samarbete med marknadschef och marknadsavdelning.

Avdelningens uppdrag inom kommunikation är brett och omfattar redaktionell kommunikation i olika kanaler, kommunikation i projekt, stöd till organisationen och omvärldsbevakning. Vad gäller strategidelen handlar det om verksamhetens vision, mål och utveckling där du ansvarar för verksamhetsplan och upprättar analyser och handlingsplaner.

I din roll stöttar du VD och chefer, ansvarar för medarbetardagar där vi jobbar med utveckling av bolaget och representerar bolaget externt i olika sammanhang.

Vi erbjuder

Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga – och ibland tuffa – utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.

Kvalifikationer och bakgrund

Vi söker dig som har högskoleexamen. Det kan vara i medie- och kommunikationsvetenskap, men lika gärna annan relevant utbildning. Du har jobbat några år med kommunikations- och/eller strategiarbete i ledande befattning. Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och/eller från fastighetsbranschen med inriktning på kommunikations- och strategifrågor är meriterande, men inget krav. Att kunna hantera press, media och vår omvärld i sociala medier samt ha en tydlig idé hur vi ska utvecklas inom området är viktigt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalansvar och tycker ledarskap är roligt. Du är en duktig skribent och har erfarenhet av såväl strategiutveckling som digital marknadsföring.

Som person är du utåtriktad och nätverkande. Du har hög social kompetens, är nytänkande, ser möjligheter, har mycket energi och kan coacha andra i kommunikation. Du skapar förtroende och är bra på samarbete. Tjänsten är både operativ och strategisk och kräver att du snabbt kan växla fokus beroende på fråga.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 april 2020. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helene Hagman, 0708-20 47 04.

Välkommen med din ansökan!