Visa urval

Lediga tjänster

Förvaltningskoordinator

Vill du arbeta med att skapa affärsnytta i ett av Göteborgs intressantaste fastighetsbolag? Är du en lagspelare som tar initiativ och gillar att utveckla processer? Då är detta något för dig. Higab söker en förvaltningskoordinator med fokus på utveckling och samarbete.

Hos oss får du arbeta med byggnaderna som gör Göteborg till Göteborg. Du kommer att tillhöra avdelningen förvaltning som har ansvar för och fokus på kundnytta och lönsamhet. Förvaltningen har nära samarbete med övriga avdelningar som till exempel service, marknad och underhåll- och lokalanpassning. Vi är i en förändringsfas där vi utvecklar både vårt arbetssätt och vår affär. Här behöver vi dig som på ett självklart sätt samarbetar, tänker nytt och utvecklar.

Arbetsuppgifter

Tjänsten är en operativ roll på Higabs förvaltningsavdelning. Avdelningen består av 11 fastighetsförvaltare och en förvaltningscontroller.

Som förvaltningskoordinator har du ett omväxlande arbete med stor variation. Du är förvaltningens förlängda arm, ambassadör och del av ett team men dina kontaktytor sträcker sig genom hela företaget.

Som förvaltningskoordinator kommer du att stödja och kvalitetssäkra fastighetsförvaltarnas upprättande av beslutsunderlag vilka ligger till grund för affären med kund. Du skriver och ansvarar för svar på remisser och motioner.

I samarbete med fastighetschefen initierar du och deltar i olika projekt inom avdelningen, projekt som till exempel kan avse utveckling av hur vi arbetar med att hyra ut lokaler, digitalisering eller kundvårdsystem.

Du deltar i det operativa arbetet genom att stödja fastighetsförvaltarna i vardagen genom att bland annat kvalitetssäkra hyresavtal och tillägg. Att utveckla hur avtalen utformas är en annan del av jobbet.

Du kommer att ha en viktig roll när det gäller att ständigt förbättra och dokumentera avdelningens rutiner och instruktioner för att skapa ett enhetligt arbetssätt med hög kvalitet.

Higab får ofta förfrågningar om att nyttja våra byggnader för filminspelning, dessa kommer du samordna tillsammans med ansvarig fastighetsförvaltare.

Som systemförvaltare för bolagets kundvårdssystem besitter du spetskompetens och är ett stöd för kollegorna.

Du är förvaltningens samordnare för konstverk och inredning samt ansvarar för uppdatering av databasen där konstverk och inredning i våra kulturhistoriskt värdefulla byggnader finns dokumenterad.

Du är också med och driver utvecklingen av avdelningens digitala arbetssätt.

Du arbetar under eget ansvar i nära samarbete med fastighetschefen och är kreativ, både operativt och administrativt.

Vi erbjuder

Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga och ibland tuffa utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Vi är stolta över att förvalta en stor del av stadens kulturarv. På Higab får du engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att vårda och utveckla göteborgarnas hus och bidra till att forma vår växande stad.

Kvalifikationer och bakgrund

Du har studerat ekonomi, fastighetsekonomi eller annan likvärdig utbildning på eftergymnasial nivå. Högskoleutbildning inom motsvarande område är meriterande. Du har minst ett par års erfarenhet i liknande roll eller som fastighetsförvaltare.

Erfarenhet av fastighetssystem, kundvårdssystem och utveckling av affärskoncept som till exempel co-working är meriterande. Intresse för kulturhistoriskt intressanta byggnader, inredning och konst är ett plus.

Du är initiativtagande, kommunikativ, social och samverkande och har lätt för att tänka nytt samtidigt som du har förmågan att förmedla och omsätta idéer i praktiken. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, gillar högt tempo och ser affärsnyttan av sociala medier. Du är strukturerad och lösningsorienterad och van att arbeta med många uppgifter samtidigt. Din förmåga att samarbeta är nyckeln till vår framgång. Vi lägger stor vikt vid din attityd och dina personliga egenskaper.

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra processer och arbetssätt och det är viktigt att du både bidrar med din erfarenhet och ser till helheten i organisationen för att vi tillsammans ska lyckas.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 juni 2020. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg, 0763-17 07 41.

Välkommen med din ansökan!