Visa urval

Lediga tjänster

Projektledare underhåll och lokalanpassning

Gillar du utmanande projekt? Vill du arbeta med fantastiska kollegor och unika byggnader? Higab söker projektledare underhåll och lokalanpassning.

Vi söker projektledare för underhåll och lokalanpassning. Som projektledare ingår du tillsammans med tretton kollegor i enheten Underhåll och lokalanpassning. Enheten är en del av Fastighetsutvecklingsavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är projekt-, bygg- och projekteringsledning för det planerade underhållet samt lokalanpassningar i bolagets fastigheter.

Arbetet är utåtriktat och sker i samverkan både med vår förvaltningsorganisation och kunder. Vi arbetar utifrån stadens förhållningssätt och lägger stor vikt vid att följa Göteborgs Stads gemensamma byggprocess från start till mål med projektredovisning, budget och prognoser. Som projektledare hos oss har du ett övergripande ekonomiskt ansvar samt kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöansvar för de projekt du driver. I tjänsten ingår upphandling av konsulter och entreprenader.

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra processer och arbetssätt och det är viktigt att du bidrar med din erfarenhet och ser till helheten i organisationen för att vi tillsammans ska lyckas.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett intressant och omväxlande arbete fullt av utmaningar där du har en viktig uppgift i projekt med betydande påverkan i staden. Du kommer att få möjlighet att arbeta med flera av Göteborgs mest kända hus, då det i Higabs uppdrag ingår att vårda och utveckla stadens kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer.

Tjänsten är för dig som vill arbeta i en positiv företagskultur där vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, där vi bryr oss, arbetar tillsammans och tänker nytt.

Kvalifikationer och bakgrund

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande och flera års erfarenhet av projekt- och/eller byggledning. Det är av största vikt att du har affärs- och förhandlingsvana, att du är noggrann och strukturerad. För att lyckas i projekt är det viktigt att ta med kunden från start till mål, och därför är din sociala kompetens och samarbetsförmåga betydelsefull. Arbetet kräver god kännedom om plan- och bygglagen. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift ser vi som en nödvändighet liksom erfarenhet av upphandling och kunskap om lagen om offentlig upphandling. Kalkylkunskap är meriterande liksom om du är kontrollansvarig enligt PBL. Vi har ett intressant och mycket varierat fastighetsbestånd med många kulturhistoriskt värdefulla byggnader varför även erfarenhet av byggnadsvård är meriterande.

Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 januari 2019. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dahlberg tel 0763-17 07 41.

Sök tjänsten här!

 

Förvaltningsassistent

Är du en nyckelperson? Vill du jobba med fantastiska kollegor? Higab söker förvaltningsassistent.

Vår förvaltning ansvarar för att förvalta samtliga fastigheter i bolaget. Som förvaltningsassistent kommer du att stödja vår fastighetschef och biträdande fastighetschef med administrativt arbete som protokoll, kallelser, bokningar och samordning av utskick. Du kommer att ha en nyckelfunktion på avdelningen. I rollen ingår även samordningsansvar för hantering av intressenter för bolagets lediga lokaler liksom för Higabs konst- och inventariedatabas. Vårt arbetssätt dokumenteras i en Kvalitets- och Miljöhandbok och i det arbetet kommer du att vara delaktig. Du är van att kommunicera i olika kanaler såväl internt som externt.

Vi erbjuder

Higab erbjuder ett intressant och omväxlande arbete fullt av utmaningar och möjlighet att arbeta med några av Göteborgs mest kända och karaktäristiska hus. Higab har ett mycket varierat fastighetsbestånd med en stor del kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer.

Tjänsten är för dig som vill arbeta i en positiv företagskultur med fantastiska kollegor där vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, där vi bryr oss, arbetar tillsammans och tänker nytt.

Kvalifikationer och bakgrund

Du har gymnasieutbildning och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Eftergymnasiala studier och/eller arbetserfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. Du har vana av att arbeta i verksamhetssystem. Du är mycket duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Det är av stor vikt att du är ansvarstagande, noggrann, har helhetssyn och servicekänsla. Du är kreativ, kommunikativ och gillar ordning och reda.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Du är välkommen att söka tjänsten direkt på www.manpower.se jobb-id 53046. Ansvarig för rekryteringen är Fia Fagerlund på 031-61 72 93. Intervjuer kommer att hållas löpande. Sista ansökningsdag är 4 januari 2019. Välkommen med din ansökan!

Sök tjänsten här!

 

Interim HR-utvecklare

Är du bra på utveckling av kultur, värderingar och ledarskap? Higab söker interim HR-utvecklare.

Higab AB och lokalkoncernen inom Göteborg Stadshus AB har behov att förstärka och utveckla HR-arbetet för att möta dagens och morgondagens krav på rekrytering, attraktivitet, kultur och effektivitet. För att starta det arbetet ska en Interim HR-utvecklare anställas för att driva, utreda och utveckla HR-arbetet under nio månader.

Du kommer att förstärka Higabs HR-funktion med löpande uppgifter och med ett extra fokus på attraktivitet, utveckling av ledarskap, utveckling av kultur och värderingsfrågor inom bolaget. I uppgiften ingår att bilda ett starkt team med befintlig HR-chef och i nära samarbete utveckla HR-området.

Du ska också utreda framtida HR-organisation och arbetssätt inom lokalkoncernen. Lokalkoncernen har fått ett uppdrag från ägarna Göteborgs Stadshus AB att effektivisera arbetet. Som en del av detta arbete ingår att utreda en gemensam HR-organisation inom lokalkoncernen. Arbetet ska resultera i en rekommendation och ett beslutsunderlag till framtida modell för arbetssätt och organisation.

Du kommer också delta och utveckla pågående samverkan inom HR i lokalkoncernen. Idag arbetar lokalkoncernens fyra olika bolag i stort sett självständigt inom HR. Inom det befintliga HR-rådet blir uppgiften att hitta former för ytterligare erfarenhetsutbyte och samordning där det finns behov och möjligheter.

Du kommer också samverka i HR-strategiskt arbete med Göteborgs Stadshus AB och Göteborgs Stad. Detta arbete drivs på flera olika områden, som till exempel attraktivitet, rekrytering och ledarskapsutveckling. Du kommer att rapportera till vd i Higab.

Kvalifikationer och bakgrund

Du har gedigen erfarenhet från framgångsrikt förändringsarbete inom HR, värderingsfrågor och/eller kulturfrågor som anställd eller konsult. Du är kreativ med förmåga att omvandla idéer till verklighet med fokus på samarbete, effektivitet och resultat. Du är duktig på att interagera och samverka i parallella processer med många intressenter. Erfarenhet och förmåga att arbeta med utvecklingsfrågor i en komplex och politiskt styrd organisation är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via jerrie.se. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 januari 2019. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sabina Svensson, 0735-00 13 87 eller e-post sabina.svensson@jerrie.se.

Sök tjänsten här!