Samarbeten Publicerad:

Pressmeddelande: Tegelfogen får Higabs Entreprenörspris

Under fredagen delades Higabs Entreprenörspris ut i Gathenhielmska huset. Priset gick till Tegelfogen Fasadrenovering AB som under 2021 utmärkt sig genom ett hållbart och givande samarbete.
Higabs vd Per-Henrik Hartmann tillsammans med Tommy Fehrm, vd på Tegelfogen
Higabs vd Per-Henrik Hartmann, till vänster, tillsammans med Tommy Fehrm, vd på Tegelfogen.

Higabs vd Per-Henrik Hartmann delade under fredagen ut priset vid en ceremoni i Gathenhielmska huset. Priset togs emot av Tommy Fehrm, vd på Tegelfogen, tillsammans med medarbetare.

– Tegelfogens höga kompetens och erfarenhet av arbete med kulturfastigheter gör dem till en värdefull samarbetspartner för Higab. De utmärker sig dessutom inom social hållbarhet, vilket är ett viktigt mål för oss, säger Per-Henrik Hartmann, vd på Higab.

I motiveringen till 2021 års pris står bland annat; ”Tegelfogen bidrar aktivt till att skapa en jämlik och integrerad arbetsmarknad och arbetar för att samtliga medarbetare ska känna trygghet, delaktighet och engagemang”.

Medarbetare på Tegelfogen, flankerade av Per-Henrik Hartmann längst till vänster och Arash Afkari, projektledare på Higab, längst till höger.

– Det finns en väldig stor yrkesstolthet här på Tegelfogen och vår ambition har alltid varit att överträffa kundens förväntningar. Att Higab uppmärksammar detta och visar sin uppskattning genom utmärkelsen årets entreprenör tycker jag är väldigt fint. Det är verkligen en ära att ta emot den här utmärkelsen och det betyder väldigt mycket för både mig och mina kollegor. Det är också ett väldigt fint kvitto för alla våra duktiga hantverkare, säger Tommy Fehrm.

Det är tredje gången som Higabs Entreprenörspris delas ut. Syftet med priset är att bidra till utvecklad dialog och ökat samarbete mellan byggherre och entreprenör och därigenom nå goda resultat med hög kvalitet till rätt pris.

De som nomineras ska ha utfört ett uppdrag på ett utomordentligt bra sätt och några av kriterierna är hantverksskicklighet, hållbarhet och hänsyn till kulturvärden. Alla medarbetare på Higab har möjlighet att nominera entreprenörer.

Per-Henrik Hartmann, vd Higab, 031-368 53 24, per-henrik.hartmann@higab.se

Tommy Fehrm, projektledare Tegelfogen, 0733-68 10 54, tommy.fehrm@tegelfogen.se

Bilder finns att hämta på Mynewsdesk.